صندلی برقی خودرو

انتخاب صندلی خودرو بخصوص صندلی راننده ، از مهم ترن مواردی است که راننده می بایست هنگام خرید خودرو به آن توجه کند. زیرا راحتی و امنیت راننده به طور قابل توجهی به صندلی وابسته است. صندلی برقی یکی از مهم ترین آپشن های خودرو به شمار میرود که امروزه اکثر خودروها به آن مجهز می باشند.

این آپشن این امکان را به راننده می دهد تا صندلی خود را در جهت مورد نظر تنظیم کند. در اکثر خودروها تنظیم صندلی بصورت دستی انجام می گیرد که دقت و سهولت تنظیم صندلی برقی را ندارد.

شما با داشتن صندلی برقی به راحتی می توانید با فشردن چندین کلید، صندلی خود را در جهت دلخواه، که شامل جلو و عقب و یا بالا و پایین است تنظیم کنید. 
نظیمات صندلی که شامل جلو و عقب رفتن صندلی یا بالا و پایین و رفتن آن است. کار تنظیم صندلی در خودروهایی که دارای صندلی برقی هستند نه فقط به وسیله اهرم های دستی، بلکه با فشردن دکمه ها انجام می شود. با وجود صندلی برقی خودرو دیگر نیازی نیست شما با روش دستی که خیلی هم وقت گیر بود صندلی خود را تنظیم کنید.

توجه داشته باشید که وضعیت مناسب صندلی، مقدمه ی شروع یک رانندگی بی خطر و ایمن است. 

انواع صندلی برقی عبارت است از:

  • صندلی برقی یک طرف(راننده)
  • صندلی برقی دو طرف (راننده و سرنشین)
  • صندلی برقی چهار طرف (راننده و همه سرنشینان)
  • صندلی داینامیک
  • صندلی کا‌مفورت
  • صندلی اسپرت

در سیستم این صندلی برای تنظیم صندلی معمولا از چند موتور استفاده می شود تا توان جابجایی بخش های مختلف آن را داشته باشد.

استاندارد تنظیم صندلی راننده

بایستی به گونه‌ای باشد که راننده به راحتی پای خود را روی پدال گاز قرار داده و فرمان خودرو را در اختیار داشته باشد. همچنین بایستی بتواند کل مجموعه آمپر جلو را جهت کنترل چراغ‌های هشدار، سرعت و … به راحتی ببینید و دسترسی راحتی هم به سایر ادوات تنظیمی مستقر روی داشبورد داشته باشد. شایان ذکر است کلیه‌ صندلی‌های برقی مجهز به گرم کن صندلی نیز می‌باشند تا در زمستان همچنان شرایط خوبی را برای راننده ایجاد نمایند.
 

علائم معمول نشان دهنده‌ی خرابی کلید تنظیم صندلی:

  • گیرکردن صندلی هنگام حرکت به جهت دلخواه
  • عدم عملکرد صندلی و توقف مقطعی و یا حرکت کند (آهسته)

با توجه به توضیحات فوق و اهمیت نگهداری سالم صندلی‌ها خصوصاً صندلی‌های جلو در اکثر خودروها جدید و لوکس دارای پیش کشنده کمربند ایمنی نیز هستند. لازم است از قرار دادن اشیا همچون بطری آب، قفل فرمان و پدال و … در قسمت زیرین صندلی جلو به دلیل آسیب رسانی به سیم‌کشی صندلی و احتمال تداخل با پدال‌های ترمز و کلاچ در حین ترمز ناگهانی اجتناب کرد.